Rowenta RH9574 metallic, oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH9574 metallic, oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

h********@z******* 28-08-2022

slecht

na twee maanden was de slang aan de onderkant gescheurd en na een half jaar is het flexsysteem afgebroken

Danielle 26-01-2020

Hele fijne groottee

Ik wilde al heel lang een stofzuiger zonder snoer. Met 2 katten en een hond is huis leek het me een stuk makkelijker in gebruik. Dat is ook zo gebleken. Hij is net wat groter en veel sterker dan een kruimeldief, en ook net wat zwaarder. Maar heel erg fijn in gebruik en hij zuigt alle haren met gemak op. Blijft er toch iets liggen? Dan zet je de turbo stand aan en zuigt hij het alsnog weg. Het reservoir is niet zo erg groot, maar als je jezelf aan wendt om dit na elk gebruik te legen is er niets aan de hand. De beesten vliegen niet meer alle kanten op van schrik als ik ga stofzuigen, de hond blijft zelfs liggen. Vorige week gebeurde er iets geks, mijn puber heeft spontaan gestofzuigd. Ik denk niet dat dat heel erg vaak gaat gebeuren, maar blijkbaar is deze zo handzaam dat zelfs zij het 'even' deed. De flex is vooral erg handig voor onder de bank. De de hulpstukken verander je in een handomdraai, makkelijk voor bijvoorbeeld de trap te zuigen. Kortom: ik beveel hem aan.

Pluspunten

• gemak
  • minder herrie
  • flexibel
  • sterk genoeg

Minpunten

• wat zwaar
  • reservoir snel vol, maar makkelijk op te lossen

Nicole 24-01-2020

Zeer fijne stofzuiger met mooi design!

Met een hond en 2 katten ligt er altijd wel haar, maar deze stofzuiger lijkt nergens problemen mee te hebben. Zelfs op de eco stand, waarbij hij heerlijk stil is, mist hij niets. Het opvangreservoir zou iets groter mogen, maar daarbij zou het gewicht waarschijnlijk ook weer toenemen. Dat de buis kan buigen maakt hem nog flexibeler en wat is het fijn om geen snoer meer mee te slepen! 2 We hebben de stofzuiger nu een tijdje kunnen proberen. Hoewel we over het algemeen tevreden zijn, lopen we toch hier en daar tegen wat dingetjes aan. We wonen op een boerderij en onze hond neemt dus regelmatig blaadjes, stokjes en zand mee naar binnen. Zand is geen probleem, maar vaak als ik denk een blaadje opgezogen te hebben vliegt deze er weer uit op het moment dat ik de zuigmond even op til. Als je een groot woonoppervlak wil zuigen (+125 m2) dan wordt de stofzuiger inderdaad erg zwaar. De flex steel is super handig om snel onder meubels te kunnen zuigen en daarnaast vind ik hem in zijn algemeen heel wendbaar. Wat meerdere mensen zeggen over randjes is inderdaad ook bij ons het geval, daar blijft vaak wat liggen. Verder vind ik het jammer dat je tijdens het zuigen niet even snel het zuigmondje eraf kun klikken om bijvoorbeeld het plafond te zuigen, maar dat je dan altijd weer een borsteltje of ander opzetstuk moet gebruiken.

• Wendbaarheid

Minpunten

• stofcapaciteit
  • Accu snel leeg op turbostand

van den Boogaart 19-01-2020

Zware jongen

Krachtige steelstofzuiger die je normale stofzuiger kan vervangen. Hij is zeer wendbaar en door de grote accu gaat hij lang mee. Dit resulteert er wel in dat hij helaas wat zwaarder is. Daardoor soms minder fijn als kruimeldief.

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar

Minpunten

• Gewicht

javaneyk 18-01-2020

Een hulp in de huishouding

Review Rowenta AIRFORCE FLEX 760

De eerste indruk?
Bij het uitpakken van de doos, wordt je direct verrast, niet alleen de Rowenta AIRFORCE FLEX 760 zit in de doos maar ook veel accessoires, waarmee het gebruiksgemak nog veelzijdiger wordt. Ook komt de Rowenta AIRFORCE FLEX 760 met een wandhouder waarin de steelstofzuiger direct opgeladen wordt.
Het design?
Mooie oranje van kleur is de Rowenta AIRFORCE FLEX 760, strak vormgegeven, en de steelstofzuiger ligt lekker in de hand. Erg handig is het ook de steel die geknikt kan worden waardoor je gemakkelijk onder de bank en kasten kan stofzuigen
Mijn ervaring met het gebruikersgemak?
Gaan beperkingen van een snoer, direct het hele huis door kunnen stofzuigen. Maar ook natuurlijk buitenhuis bv de auto of de veranda in een mum schoon.
Met de bijgeleverde accessories kom je in alle hoekjes, echt handig is de borstel direct onder de stofzuiger zit als je de steel afklikt. Maar ook de kleine borstel, bv voor het zuigen van de trap. Met de zuigstanden driestanden is er ook voldoende power in the house. Op de turbo stand is er maximale zuigkracht bv handig voor het zuigen van ons hoogpolige tapijt. Op de eco-stand heb je een lange gebruiksduur en voldoende zuigkracht voor het standaard stofzuig werk. Even de deurmat zuigen dus een stapje erbij op de middenstand. De roterende borstel haald gemakkelijk de dierenharen van het tapijt maar ook van het bankstel.
De Flex-steel is mijn helpende hand in mijn huishouden?
De Felx-steel van de Rowenta AIRFORCE FLEX 760 is zo gemakkelijk voor het zuigwerk onder de banken, kasten en bv voor onder het bed, niet meer hoeven bukken, de knikarm doet zijn werk. Het knikken gaat ook super handig met een hand, ook het weer vastklikken gaat soepel zelf zonder handen.
De zuigkracht?
De zuigkracht is erg goed en in driestanden in te stellen. Wel moet worden vermeld dat op de maximale zuigkracht de accuduur snel minder is tot maximaal 9 minuten. Wat jammer is is dat je niet een verwisselbare accu hebt, dit zou het gebruiksgemak nog meer vergroten.

Echt aan te rader
Nu wij enkele weken de Rowenta AIRFORCE FLEX 760 in gebruik hebben, kan ik deze stofzuiger echt aanbevelen, een top product hadden we eerder moeten aanschaffen, dit maakt het huishouden weer een stukje plezieriger.

#RowentaInsider & #RowentaFlex

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • flexabiliteit
  • goede kwaliteit
  • veel accesiores

Minpunten

• zwaar

PeterV 18-01-2020

Handig voor snel gebruik

Deze stofzuiger is heel handig om snel even te pakken. Maar om het hele huis ermee te stofzuigen is misschien net teveel. Dat hij inzetbaar is met verschillende zuigmonden en zelfs als kruimeldief is heel fijn.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zakloos
  • Flexibele Stang
  • Mulitools

Minpunten

• Korte duur bij maximaal vermogen
  • Zwaar

Galina 17-01-2020

Handig en krachtig

Ik gebruik deze stofzuiger al paar weken, eerst moest ik aan het gewicht wennen maar nu merk ik niet dat die zwaarder is dat wat ik ervoor heb gebruikt. Snoerloos, krachtig genoeg om alle soorten vloer schoon te maken

Pluspunten

• Snoerloos
  • Snel opgeladen
  • Krachtig, turbo optie is super

Revelations 15-01-2020

Snoerloze krachtpatser

Het was even wennen zo zonder snoer en toch wel aardig zwaar voor een stofzuiger. Deze oranje Rowenta is de eerste steelstofzuiger die ik ooit gebruikt heb en het apparaat mag er zeker wezen. Het heeft een stijlvol design, is gebruiksvriendelijk en de onderdelen voelen kwalitatief goed aan. Het stofzuigen zonder snoer is in mijn ogen echt een verademing. De accu gaat lang genoeg mee en ik laad het apparaat elke keer weer op als ik klaar ben. Door de goede accu en de verschillende zuigstanden kan ik ons huis in een ruk volledig stofzuigen. Met de flexibele steel kan ik met veel gemak onder onze kasten en ons bed stofzuigen. Een erg gebruiksvriendelijk kliksysteem. Een ander voordeel is dat je de stofzuiger makkelijk in een kast kunt opbergen of aan een muur kan bevestigen. Opgeruimd staat netjes! De Rowenta heeft drie standen van eco tot turbo, maar deze laatste stand gebruik ik eigenlijk vrij weinig. De andere twee standen zijn krachtig genoeg voor normaal gebruik. Al met al erg tevreden met deze stofzuiger. Het doet wat het moet doen en oogt kwalitatief erg sterk.

Pluspunten

• Snoerloof
  • Geluid
  • Wendbaar
  • Kruimeldief

Minpunten

• Turbostand kost veel accu

Paula vonk 13-01-2020

Krachtpatser

Ik vind hem wel krachtig zuigen op gladde vloeren...maar mijn hoogpolig vloerkleed blokkeert hij
Ik vind hem zwaar in gebruik en daardoor minder wendbaar

Pluspunten

• Diverse zuigsterktes
  • Draadloos

Minpunten

• Zwaar
  • Wendbaarheid

pasiee 10-01-2020

Goede stofzuiger wel veel te zwaar

Bij deze mijn review over de steelstofzuiger van Rowenta.

Positieve punten:
- enorme zuigkracht op turbo stand
- prima zuigkracht op boost stand en die is in de praktijk ook voldoende om het gehele huis te stofzuigen , inclusief 2 trappen
- eco stand is voldoende bij gebruik als kruimeldief en is qua zuigkracht dan ook meer dan prima
- erg handig de knikstand om onder bank en bed te zuigen
- de diverse hulpstukken zijn heel gemakkelijk te verwisselen en ook het flexibele hulpstuk is erg makkelijk voor in bijvoorbeeld de auto
- reservoir gemakkelijk te legen en ook het filter gemakkelijk schoon te maken

Negatieve punten:
- deze steelstofzuiger is wel heel erg zwaar en dat wordt na een paar minuten toch wel minder prettig werken
- de aan/uit schakelaar zit in de handgreep en bij een beetje manoeuvreren raak je hem aan en schakelt hij weer uit, is erg irritant op den duur
- bij gebruik van het flexibele hulpstuk heb je steeds dat hij bij aanraking van een ondergrond weer inschuift, niet erg handig dus

Pluspunten

• Flex stuk
  • Reservoir
  • Kracht in boost en turbo stand

Minpunten

• Aan en uit knop plek
  • Flex stuk

Regina 09-01-2020

Fantastische stofzuiger met veel accessoires

Sinds een paar weken heb ik de Rowenta Air Force Flex 760 in huis. In het begin moest ik heel erg wennen aan het gewicht van de stofzuiger. Ten opzichte van een stofzuiger met snoer is dat een behoorlijk verschil. Nu we een aantal weken verder zijn, begin ik eraan te wennen.

Voor de dagelijkse stofzuigronde is de normale stand hartstikke prima. Echter op de dagen dat de kids de hele dag in huis zijn geweest, dan gebruik ik de turbo stand. Met deze stand kan ik als een razende roeland door het huis heen en zijn alle eetkruimels en knutselpropjes zo verdwenen. De turbostand is ook geweldig op de droogloopmatten. Normaal gesproken moet ik een aantal keer over de mat om hem schoon te krijgen, nu maar 1 keer. Top dus.

Die flexibele slang is ook een uitvinding. Nooit meer bukken als je onder de tafels, stoelen, bedden, enz wil stofzuigen. Echt een gemak, ondanks dat ik het soms nog vergeet te gebruiken.

Als kruimeldief is hij in gebruik wel wat zwaarder dan de gemiddelde kruimeldief, maar ook erg prettig qua zuigkracht. Daarnaast zijn er nog vele andere accessoires om voor elk huishoudelijk taakje de juiste kop te kunnen gebruiken. Wat meer uitleg hierover in de gebruiksaanwijzing had ik wel handig gevonden. Het schoonmaken van de opvangbak is een fluitje van een cent. Even openmaken, weggooien en weer terugklikken.

Wat betreft de accuduur ben ik niet ontevreden als je hem op de standaard modus gebruikt. Dan kun je prima het hele huis doen. Echter op de turbostand lukt me dat niet. Gelukkig is het opladen van de Rowenta een fluitje van een cent en kun je zo weer verder indien nodig!

Pluspunten

• Flexibele slang
  • Gemak waarmee je hem even uit de kast pakt
  • Accuduur
  • Snelle oplaadtijd

Minpunten

• Gewicht
  • De hoekjes heeft ie soms wat moeite mee

Lisette van den Akker 09-01-2020

Fijne aanvulling in het huishouden

Allereerst vind ik het geen vervanging voor een normale stofzuiger maar ik zie het meer als een hele luxe kruimeldief. Een perfecte aanvulling op mijn robot stofzuiger. Je laat wat vallen en pakt even snel deze om het op te ruimen. Net een plekje waar je niet bij kan even de rowenta pakken. Ook voor de gang etc ideaal. Om het hele huis te doen vind ik hem te zwaar. De gebruiksaanwijzing is zeer summier met alleen plaatjes wat ik niet prettig vind. Veel fijne accessoires. Accu gaat lang mee zeker op eco stand die prima werkt. De knik stand is een geweldige uitvinding. Scheelt bukken en rare houdingen. Fijn dat het filter wasbaar is. Al met al erg tevreden.

Pluspunten

• stil vooral in eco modus
  • zuigt goed
  • goede accuduur
  • kniksteel is erg handig
  • handige accesoires

Minpunten

• zwaar
  • gebruiksaanwijzing niet duidelijk
  • lange haren gaan in zuigmond om roller zitten

Anita 08-01-2020

Compacte stofzuiger met pluspunten en diverse minpunten.

We waren in de gelegenheid om gedurende de decemberperiode deze stofzuiger te gaan gebruiken.
De verpakking is erg klein, dat je je afvraagt of daar wel een hele, volwaardige stofzuiger uit zou komen. Nadat we de handleiding hadden bestudeerd (deze bestaat alleen uit afbeeldingen en tekens en vonden we niet overal even duidelijk), hebben we hem in elkaar gezet.
Het is een trendy stofzuiger met een mooi en kleurrijk design.
Het lijkt allemaal vrij eenvoudig, maar je moet wel goed opletten dat alle onderdelen en accessoires goed bevestigd zijn en tevens rekening houden met het gewicht en zwaartepunt van het apparaat.
Het opladen is vrij simpel, en elke keer na gebruik wordt hij opgeladen, mits je hem opruimt.
Je neemt de stofzuiger erg snel ter hand. Voor diverse klusjes, waar je anders een kruimeldief voor zou gebruiken, maar ook voor dagelijkse klussen: de trap stofzuigen, even snel stof en haren uit de badkamer verwijderen, de bank stofzuigen na een middagdutje van de harige kat, de auto uitzuigen of diverse zaken afstoffen. Zeker met de gevarieerde en uitgebreide bijgeleverde accessoires.
Voor het “normale” stofzuigen is hij ook geschikt, mede door de 3 standen van zuigniveau. Vooral de turbostand werkt voortreffelijk.
Echter wanneer je denkt het hele huis te kunnen doen, zonder tussendoor op te laden, is dit helaas een teleurstelling. Ook moet het vuilreservoir vaak geleegd worden en ook de stoffilter moet regelmatig gereinigd worden. Dat zijn minder leuke klusjes en bij het weer monteren van de diverse onderdelen, moet je wel secuur te werk gaan.

De flexibele zuigstang is heel handig, met name voor onder de eetkamerstoelen en eettafel. Helaas zijn onze andere meubels te laag en past de zuigborstel er niet onder en moeten we alsnog op andere wijze daar onder stofzuigen.
Het gewicht van de stofzuiger is begrijpelijk (motor en accupack), maar is veel te zwaar om heel de tijd me te dragen. Onze kat was snel gewend aan deze nieuwe zuigende vriend. Bij gebruik van onze oude stofzuiger vluchtte hij altijd meteen weg en nu blijft hij relaxt liggen.
Deze stofzuiger heeft veel pluspunten, maar ook enkele belangrijke minpunten. Zeker gezien de prijs en het feit dat we de oude, grote stofzuiger ook nog steeds gebruiken, moet je goed overwegen wat je van deze stofzuiger verwacht en verlangt.

Pluspunten

• Snoerloos is erg handig, je pakt hem makkelijk
  • Heel handig voor de trappen
  • Prachtig design
  • Wendbaar
  • Compact

Minpunten

• Zwaar
  • Te weinig accuduur voor hele huis
  • Klein reservoir voor vuil
  • Onduidelijke handleiding

Marcel Proper 08-01-2020

Krachtige stofzuiger

Deze stofzuiger zuigt krachtig, is behoorlijk stil en de flexibele slang is erg handig om de onderkant van de inboedelgoederen mee te zuigen. Het is ook geweldig om snoerloos te kunnen zuigen. Verder is hij vrij zwaar en heeft veel verschillende opzetstukken. Hij heeft maar liefst 3 standen, de eco, boost en de turbo voor extreem vervuilde gebieden. Het beginstuk kan je loskoppelen van de rest zodat je hem kan gebruiken als een kruimeldief, erg handig. Vandaag zelfs de kleinste hoeken mee gestofzuigd. Op een rustige zondag heb ik met een kleine opzetstuk mijn auto schoon gezogen. De opvangbakje die vol zat is vrij eenvoudig te legen. Een aantal weken deze stofzuiger gebruik te hebben, is mijn conclusie dat deze steelstofzuiger een luxe, krachtige en vooral handige aanwinst is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Snoerloos
  • Vrij stil
  • Flexible slang

Minpunten

• Vrij zwaar

Amar 07-01-2020

Een lange gebruiksduur en krachtpatser

Al jaren hebben we een Dyson in huis waarbij de accu in het begin 25 minuten deed en inmiddels maar net 10 minuten. Kortom tijd voor een andere handzame stofzuiger die het vooral veel langer uit kan houden. Toen kwam de Rowenta AF760 voorbij met een beloofde accuduur van ruim 75 minuten! En in de praktijk, afhankelijk welke stand wordt gekozen, kan deze het inderdaad heel lang volhouden. Dit is ook te merken in het gewicht van het geheel, het voel degelijk maar ook best zwaar door de accu. Dit is wellicht het enige minpunt maar je moet er iets voor over hebben wil je dit apparaat lang genoeg kunnen gebruiken om door je huis te kunnen. Dat is bij ons huis met bijna 200 m2 en vijf katten geen overbodige luxe. Hiermee wordt het zelfs een vervanging van de normale bedraade stofzuiger omdat deze daadwerkelijk het hele huis door kan komen zonder leeg te raken.

De handige knik die je met de steel kunt maken is ook handig om bij de minder goed bereikbare plekken zoals onder de bank te komen. Dat scheelt wel weer bij dit best zware gewicht, wat meteen een beetje als sporten voelt. Verder zijn er meer dan genoeg koppelstukken en verloopstukken bijgeleverd om de meest smalle plekken te bereiken. Niet alleen in huis maar bijvoorbeeld ook in de auto, wat deze stofzuiger ook ideaal maakt om een lange schoonmaakbeurt zonder het onhandige snoer erbij uit te voeren.

Wat betreft het geluid valt het reuze mee, zeker in de ecostand is het goed te doen en schrikken de katten niet meteen weg of moet je een koptelefoon opdoen. Bij de boost en maximale stand maakt het apparaat wel meer geluid maar het blijft onder het niveau van wat we gewend zijn van onze vorige steelstofzuiger.

Kortom wij zijn te spreken over dit apparaat, het voelt heel degelijk met genoeg accessoires om deze flexibel genoeg te maken en is daardoor ook breed inzetbaar. Enig minpuntje is het gewicht van het geheel maar dat nemen we voor lief met de lange accuuur.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Flexibel in gebruik
  • Veel opzetstukken
  • In ecostand weinig geluid

Minpunten

• Gewicht (aan de zware kant)
  • De stofzuigkop is net iets te hoog
  • Bij hoge stand veel geluid

D. Berkes 07-01-2020

Krachtige stofzuiger en groot gebruikersgemak

De stofzuiger is een krachtige draadloze stofzuiger. Hij zuigt moeiteloos van het laminaat naar het vloerkleed. Om het vloerkleed nog beter schoon te krijgen hoef je maar 1 knop in te drukken en hij zuigt nog krachtiger. Door de vele accessoires kun je op elk plekje in het huis goed stofzuigen. De accu gaat zeer lang mee. Klein nadeel is dat de kop zwaar is om te tillen. Het geluidsniveau is lager dan mijn oude snoerstofzuiger maar hij maakt toch wel wat geluid.

Pluspunten

• krachtig
  • lange accuduur
  • wendbaar

Minpunten

• zwaar om te tillen

BrooksNL 07-01-2020

DE toevoeging voor het huishouden

Mijn eerste indruk nadat ik de doos opende was dat er wel heel veel accessoires bij zitten. Ik was hierdoor blij verrast. De kleur vind ik niet echt oranje, eerder bruin-metallic/ koperkleurig, maar dat is een detail.

Het in elkaar zetten van de stofzuiger is vrij eenvoudig.
Na de stofzuiger eerst opgeladen te hebben ben ik hem gaan gebruiken op verschillende ondergronden zoals tegels, laminaat, tapijt en een hoogpolig kleed. Het valt op dat hij zelfs bij een lage stand toch ruim voldoende zuigkracht.
Het gebruik van de Flex-steel is wel enorm handig voor het stofzuigen onder stoelen banken en tafels. Het gewicht van de stofzuiger lijkt in het begin wat zwaar, echter valt het na een paar keer gebruiken niet eens meer op.
Ik gebruik de stofzuiger met regelmaat. Ophangen in de buurt van een wandcontactdoos is dan wel een must.

Ondanks de grote hoeveelheid accessoires mistte ik toch iets toen ik de auto schoon wilde maken van binnen, namelijk een stevige kierenzuigmond. Nu zit er wel een soortgelijke accessoire bij, maar heb liever een minder flexibel exemplaar.
Bij het flexibele deel moest ik de zuigkracht wel maximaal zetten omdat anders niet al het vuil werd opgezogen. Het viel me toen wel op dat hij bij de hoogste zuigkracht dan wel snel een lege accu heeft.

Pluspunten

• flexibel
  • veel accesoires
  • voldoende zuigkracht

Minpunten

• accuduur bij hoge zuigkracht
  • openen vuilreservoir vergt tact en kracht

RichardSp 07-01-2020

Mooie, maar zware krachtpatser

Eerste indruk is dat het een groot en sterke steelstofzuiger is. Voor het zuigen op hoogpolig tapijt moet je wel even kracht zetten, maar het resultaat is er wel naar. Na een tijdje stofzuigen merk je wel dat hij wat zwaarder is dan andere steelstofzuigers. Turbo alleen in speciale situaties aanzetten want anders is de batterij redelijk snel leeg. Apparaat straalt wel luxe uit en ongemerkt gebruik je de handige knik functie voor onder de bank toch continu. Leuke uitvinding dus. Stofzuiger nu aan de muur opgehangen en hangt mooi en stevig. Al met al redelijk goed tevreden.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Muurbevestiging
  • Accessoires

Minpunten

• Zwaar
  • Prijzig

Ilona500 05-01-2020

Ideaal in mijn huishouden!

Toen ik de stofzuiger had uitgepakt ben ik meteen enthousiast aan de slag gegaan, en het viel me op dat de accu heel lang meegaat ( vergeleken bij andere steelstofzuigers )
Ik vind de bijgeleverde accesoires heel fijn, ik heb ze allemaal al een keer gebruikt en ze doen wat ze beloven
Ik was eerst sceptisch over de knikbare stang maar dat blijkt echt een topuitvinding, even onder de bank / tafel en noem maar op!
De zuigkracht is goed, voor bijv de kattenmand gebruik ik de turbo stand.
Als je hem voor het eerst pakt lijkt het apparaat wat zwaar maar met stofzuigen heb ik er geen last van, wat ik ook fijn vind is dat je de ‘aan’ knop niet ingedrukt hoeft te houden en dus makkelijk even van hand kan wisselen zonder dat hij uitgaat
Het oplaadstation is makkelijk op te hangen en zo is je stofzuiger ook meteen netjes opgeruimd terwijl hij oplaad.
Het is een fijn apparaat!

Pluspunten

• Accuduur
  • Zuigkracht
  • Flex buis
  • Veel accesoires

Minpunten

• Wendbaarheid soms stug

FamousGilbert 03-01-2020

Flexibel het hele huis door

Direct bij het uitpakken van de doos, voel je dat het een kwalitatief good product is. Degelijk kunststof, metalen buizen. Design is echt mooi!
Ermee aan de slag na keertje volledig opladen en eerste idee is dat het een zwaar apparaat is, maar in gebruik vind ik het echt meevallen! Met een slimme draaibare zuigmond met roterende borstel, kun je het gewicht erop laten rusten en dan is het geen enkel probleem.
Vele opzetstukken maken kattenharen kinderspel op de bank.
Zeker in de normale zuigstand, is het een zeer stille stofzuiger, katten zijn er niet eens bang voor. Boost en Turbo hebben toegevoegde waarde op deurmatten bijvoorbeeld, maar dan wel wat meer geluid; logisch...

Dan de leuke extra: de flexibele stang. Bediening is kinderlijk simpel, ook weer vastklikken in de "vaste stand" en het maakt het zuigen onder de bank / bed / stoelen echt stuk makkelijker!

Als kruimeldief doet ie wat ie moet doen, maar dan merk je wel wat van het gewicht. Echter, even de trap doen is geen probleem. Nadeel is wel dat uitgeblazen lucht uit de bovenkant komt, dus bij bank zuigen even niet boven het apparaat gaan hangen.

Pluspunten

• mooi deisgn
  • lange accuduur
  • veel handige accesoires
  • hoge zuigekracht

Minpunten

• wat zwaarder, vooral als kruimeldief
  • blaast lucht in je gezicht als je niet oppast